Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.07.2013 04:13 - из "А знаете ли че Бог Ви обича?"
Автор: rinahristova Категория: Изкуство   
Прочетен: 285 Коментари: 0 Гласове:
0



                                                ВРЪЗКАТА МЕЖДУ БУДА И ИИСУС
 Такава има и то неразривна и очевадна- най-малкото в същността на ученията и на посланията-мир, Любов, свобода от илюзията на земята-казано по различен начин на две различни култури....

Случайно ми попадна филм в Ютуб на ББС-със заглавие: „Иисус в Индия?”, доказващ че в ранните си години Христос е донесъл просветлението на Буда...

Знаех, виждах и чувствах ясно връзката между тях, но не знаех каква е, докато не открих филмчето обясняващо събитията тогава. Мислех си, че Буда е поредното божие превъплъщение, но всъщност той бе човек получил просветлението от Бога, защото е достигнал нивото и с действията си доказва, че е готов и достоен,  докато Иисус е въплъщението в човешки образ на Бога и това го различава от останалите Учители-Той е Учителят на Учителите. Така всички учения, проповядващи Любов, мир и състрадание  са едно и религиозното разделение е просто поредната човешка илюзия.

                                                                                              

„За будиста всичко в света е страдание, защото нищо не е устойчиво, не е неизменно”

А Иисус казва-в света само скръб ще намерите, следвайте ме аз победих света

Буда побеждава също илюзията или света, вкойто живеем след като му се дава просветлението, като отказва да участва в нея.

„ Светът и ние самите в света сме сякаш в огън, а огънят, в който е потопена сетивността, е възпламенен от рождението, от старостта, от болестите, от смъртта. „

-намираме текст  в Словото на Иисус-през Огъня ще ги пречистя седем пъти, очистени седем пъти ...не е ли този огън на пречистване съществуването ни на земята....не е ли страданието пречистващият инструмент ....

1. Истина за страданието. "Раждането е страдание, старостта е страдание, болестта е страдание, смъртта е страдание, да бъдеш съединен с нелюбимото е страдание, да бъдеш разделен от любимото е страдание, да желаеш нещо и не го постигнеш - това също е страдание, накратко, петте групи на привързването (пет привързаности или скандхи: формите-рупа, усещанията-ведана, възприятието-самджня, вродените знания-самскара и съзнанието-виджняна) са страдание." 

-Иисус казва-бъдете в свободата си като мъже....именно за тази свобода от привързаност говори той, защото привързаността към каквото и да било ни отклонява от пътя към Бога.

Дотолкова се застъпва свободата от всичко в учението му, че се казва:” и ще оставите баща си и майка си заради Мене”, т.е. заради свободата и Божията Любов човек трябва да остави привързаността дори към родителите си...и още „брат с брата ще се раделят заради Мене...това е време на раздяла”....защото вярата и убежденията ще разделят близките...

2. Истина за възникването на страданието. Страданието възниква поради жаждата (тришна), а жаждата за съществуване (и за несъщестуване), за възникване (и за унищожение) води до прераждане. За будиста няма външна по отношение на самия човек причина за страданието, няма и личностен носител на страданието: то е "разлято" в света. Причината за него е невежеството (авидя) на самия човек. Той допуска да се привърже към земното, допуска сластолюбие, злонамереност, гневливост, суетливост, глупост. Това отново го тласка към съществуване, следователно - към прераждане. 

Иисус също говори за прераждане , но тези текстове са съкратени от Библията, поради което целият западен свят е лишен от тази истина, нещо повече на събора в Константинопол е забранено да е говори запрераждане изобщо, с което си действие представителите на този събор правят най-големият си грях, обричайки хората на невежество като по този начин душите им ще останат вързани с греховете и кармата им на земята под властта на негативното-хитро ..нали

 

 

3. Истина за прекратяването на страданието. Страданието може да бъде прекратено чрез отстраняването на страстите; ако човек не се обвързва с тях, премахва жаждата. Тъй като от жаждата на човека за съществуване (или не-съществуване) възниква страданието, то овладяването на собствените желания може да доведе до прекратяването на това страдание - ако съумее да постигне безстрастие, той би лишил страданието от опора. В будизма човек не разчита на благодат, и не очаква помощ свише. Затова той следва да съсредоточи волеви си усилия, за да се умалят несъразмерностите и страданията в света. 

 

Христос изповядва същото-въздържанието води към възнесение...именно въздържанието и вярата е проповядвал, показвайки с примера си, че нямаме нужда нито от власт, нито от пари, нито прелюбодейства, нито от месото, нито от каквато и да било страст и че само нашите усилия да се освободим от тях в съзнанието си и собствената ни вяра ще ни доведат до царството небесно.

 

 Истина за пътя на прекратяване на страданието. Този път е осемстепенен и възхождането по него изисква овладяване на всяка от тези степени, за да стане възможна следващата. Осемте степени са: правилен възглед, правилно намерение (правилно мислене), правилна реч, правилно действие, правилен начин на живот, правилно усилие (правилен стремеж), правилна бдителност (правилно самообладание), правилно самовглъбяване (концентрация).

1) Правилният възглед означава да се приемат четирите благородни истини.

2) Правилното мислене (намерение) предполага съзнание на готовността да се живее в съответствие с тези истини, съзнателно намерение за ненасилие (ахимса), т. е. човек да не причинява вреда на живите същества.

3) Правилната реч означава, че истинното не може да бъде изказано по неистинен и неблаг начин, ето защо човек следва да се въздържа от безсмислени думи, от празнословие, от изричане на грубости.

4) Правилното действие е норма, според която човек следва да се въздържа от недължими, отрицателни постъпки - от кражби, от убийства и др.

5) Правилният начин на живот е организиран в съответствие с пет принципа: не убивай, не кради, не прелюбодействай, не лъжи, не се опивай (последното предполага неупотреба на алкохолни напитки, както и на ритуалната за индуистите сома).

6) Правилният стремеж (правилно усилие) изисква пълно мобилизиране на волята и мисълта на човека, за да не възникват лоши феномени (дхарми) чрез негови негативни мисли, лъжи или лоши постъпки - така несъразмерността в света се умалява вследствие на умножаването на добрите феномени.

7) Правилната бдителност, или правилното самообладание предполага пълно самосъзнаване, самонаблюдение, самоовладяване и самоконтрол.

8) Правилно самовглъбяване - тази пределна степен предполага достигане до дълбока медитация, до пълна концентрация и самосъбиране. Тя е и сходна, но и различна от мистичните състояния в други религии. Тъй като в будизма няма висша личностна реалност, а стремеж за абсолютно преодоляване на всичко, свързано дори с вътрешните форми, то можем да изразим тази пределна степен и така: чрез нирвана човек угасва за всичко крайно, потапя се в Безкрайността.

Осемте степени на пътя се обобщават обикновено в три равнища: първото предполага спазване на етически норми (шила, или панчашила, т. е. петте заповеди); второто е равнище на съсредоточаването и медитацията, третото е равнище на мъдростта (праджна).

Източник: http://religiology.org

Не показва ли същото и Иисус с действията и думите си-да се стремим към правилно мислене, правилна реч, правилно действие, правилен начин на живот, правилно възнамеряване, правилен стремеж, правилна бдителност и правилно самовглъбяване-казано накратко с други думи- не кради, не убивай, не лъжи и т.н като правилно мислене, действие и начин на живот., молитвата като самовглъбяване, мирът като начин на мислене и живот, ненасилието, състраданието, Любовта към всичко и всички- не са ли едни и същи посланията в същината си....цялото Христово учение се базира на това чрез правилни действия, мислене, начин на живот и т.н. да преодолеем илюзията на света в, който живеем и да достигнем така нивото за влизане в небесното царство, с предписанията му, ние преодоляваме страданието , а точно това пропвядва и Буда – как да преодолеем страданието-какво представлява то и как да го избегнем.

Буда поставя в жертва на убежденията си материалното си богатство, Иисус стига по-далеч жертва земният си живот, тялото си, дава себе си-така че може да приемем за вярно, че Христос е способен да даде просветлението на Буда и да бъде негов Учител , а не обратното.

Просветлените са призвани и избрани , те не са случайни хора и действията им не са случайни, те са достигнали нивото , нужно за просветление и са го доказали с действия-едва тогава те получават просветлението си и стават Учители , проповядващи това, което са видяли и как са достигнали до него за останалите, които са още в началото на пътя си или още не са тръгнали по него. Думите не могат да предизвикат нечие пробуждане, но може да му помогнат да осъзнае, че такова има и да му помагат в процеса, останалото е дело на човека-вярата, действията, убедеността и желанието за промяна никой не може да ги даде насила на някой друг. Никой не може да направи избора вместо Вас самите-дори Бог. За това ни е дарил свободната воля-ако нямахме свободна воля да избираме много лесно Бог би пресътворил този нечестив свят в нещо прекрасно , но идеята е ние да имаме избора и да изберем Бог и небесното царство, вместо греховете и системата която бавно ни убива ден след ден.

В книгата си „Пътят към слънцето „ Иван Стаматов открива същата истина, че начините за нашето спасение са едни и същи от самото създаване на света, когато тук на земята са живели гигантите-богове, които обучавали и човека...Учението е едно, но хората правят ненужно разделение заради несъвършенствата си. Истината е една, Бог е един за всички...
..Това са знаците и неведомите пътища, които сформират истината. Така би следвало всеки един човек да търси себе си, същността си и смисъла на съществуването си, защото няма нищо по-важно от това-да знаеш защо съществуваш и да осъществиш на дело предназначението си-тогава ти си изпълнил Божията воля и тогава си едно с Бог като негов проводник, а това е вече твоята сила. Започне ли да търси човек – отговорите сами изникват пред него , начините за осъществяване-също.

Няма нужда да изчетете всички религиозни учения, за да стигнете до там откъдето сте тръгнали и това, което вече знаете- божието слово, проповядващо Любов, мир, ненасилие, търпение, благост, състрадание, любов към природата, почитане на слънцето като средство носещо мъдрост и физическа промяна, водата като средство за живот, земята като средство за препитание, въздухът като средство за оцеляване, пространството като средство за творчество....връзката с Бог в себе си като средство за всичко това което сте и като образ на всичко което трябва и желаете да бъдете. 




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: rinahristova
Категория: Изкуство
Прочетен: 33837
Постинги: 89
Коментари: 3
Гласове: 25
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031